#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
Treść
W marcu uczniowie na zajęciach z pomocy psychologiczno pedagogicznej używali sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Na rewalidacji uczniowie zaczęli swoją przygodę z klockami Lego SPIKE™ Prime, zakupionymi w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie podczas budowania byli bardzo skupieni, aby nie pomylić klocków i wykonywać polecenia nauczyciela. Poprzez zabawę usprawniali i stymulowali motorykę małą. Zabawa dostarczała wrażeń dotykowych oraz poznawanie dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów. Podczas pracy rozwijali umiejętności rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania i programowania.
Również podczas zajęć rewalidacyjnych z pomocą nauczyciela zaprojektowali kostkę emocji którą następnie wydrukowaliśmy w drukarce 3D zakupionej w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modelu 3D. Kostka z emocjami towarzyszy nam podczas każdych zajęć używamy jej między innymi do: podsumowywania zajęć, (dokańczamy zdanie: Czułem/czułam tą emocję gdy), rozwiązywanie konfliktów i budowania relacji (Czuje się tak, gdy…,), rozmowa o emocjach (Taką emocję wywołuje u mnie…).
Na zajęciach logopedycznych, oraz wczesnego wspomagania dzieci poznały Robota Photon zakupionego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Od pierwszych chwil zajęciom towarzyszyło wiele emocji. Robot wzbudził u dzieci ogromne zainteresowanie i sympatię, gdyż swoim wyglądem przypomina pieska. Zadanie polegało na napisaniu programu który powodował że robot wykonywał określoną czynność w tym przypadku zmieniał kolor oczu, czułek na zielone oraz wydał dźwięk: “ kota”. Zadaniem było również pokierowanie robotem do kart np. z odpowiednią głoska czy czynnością.
Widząc zaangażowanie uczniów wiem, że jeszcze wiele przygód edukacyjnych jest przed nami.
Alicja Sroka