Realizowane zajęcia z wykorzystaniem wyposażenia
Treść
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
w roku szkolnym 2023/2024
W kwietniu 2024 r. uczniowie klasy 6 na zajęciach koła technicznego wykorzystali Drukarkę 3D otrzymaną w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie zaprojektowali w Autodesk Tinkercad breloczek z numerami sali do kluczy. Następnie zaprojektowane breloczki zostały wydrukowane na Drukarce 3D. Była to okazja do kształtowania umiejętności jak: rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów na bazie logicznego myślenia, rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak komunikacja i współpraca w grupie.
K. Wilk
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Dnia 19 stycznia 2024 roku odbyły się warsztaty fotograficzne dla uczniów klas I-III, które poprowadził pan Jarosław Florek – fotograf. W pierwszej części spotkania nasz gość opowiedział o tym, jak narodziła się Jego pasja do fotografii. Pokazał uczniom wiele zdjęć, które i tak były tylko namiastką olbrzymiej kolekcji, którą posiada. Podzielił się również swoimi doświadczeniami i przeżyciami podczas fotografowania dając również kilka cennych wskazówek dla wszystkich tych, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z fotografią. Mówił, że wykonanie dobrego zdjęcia nie zależy od rodzaju aparatu, ale przede wszystkim od pomysłu, który rodzi się w naszej głowie. Zapoznał uczniów z podstawowymi pojęciami związanymi z fotografią. Ponadto fotograf zwrócił uczniom uwagę na fakt, iż nie można robić innym zdjęć bez ich zgody ani ich publikować. Dzieci bardzo chętnie słuchały opowieści, odpowiadały na pytania i same zadawały wiele pytań. Miały również okazję obejrzeć profesjonalny sprzęt fotograficzny, a w drugiej części spotkania wcielić się w rolę fotografa. Na warsztatach fotograficznych wykorzystano również aparat zakupiony w ramach programu “Laboratorium przyszłości”.
Na zakończenie spotkania zrobiono pamiątkowe zdjęcie z naszym gościem i gromkimi oklaskami podziękowano za interesujące spotkanie. Wiedza o fotografii bardzo zaciekawiła uczestników spotkania.
N. Leśniak-Florek
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlości
Uczniowie klasy V uczestniczyli w kole biologicznym i zapoznali się z budową
i działaniem wirtualnego laboratorium Empiriusz, zakupionym w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, który towarzyszył nam na zajęciach w innych klasach już w zeszłym roku szkolnym.
Na lekcji uczniowie mogli poczuć się jak w prawdziwym labortorium i przeprowadzić doświadczenia z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium Empiriusz. Dzięki profesjonalnym goglom VR wraz z kontrolerami mogliśmy wejść w wirtualną rzeczywistość (VR), która daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata.
Wirtualna rzeczywistość angażuje każdego ucznia, pobudza jego wyobraźnię
i zwiększa motywację i znacznie poprawia zdolność zapamiętywania nabytej wiedzy.
Izabela Franczak
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
Każdy może zostać konstruktorem. Niezależnie od tego czy chodzi do klasy trzeciej czy przedszkola. Swój talent konstruktorski dzieci rozwijały podczas październikowych zajęć rewalidacyjnych. W świat inżynierii technologicznej przeniósł ich zestawy klocków Lego Education Spike Prime, dzięki którym mogły realizować swoje pomysły, wykorzystywać zdobytą wiedzę oraz poznawać otaczający świat. Pierwszym samodzielnie zbudowanym
i zaprogramowanym robotem był SYNOPTYK.
Niezapomnianą i pełną wrażeń przygodę z robotyką zapewnia program #Laboratorium Przyszłości. Oczywiście nie zapomnieliśmy o naszym Robocie Photon zakupionym w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, który towarzyszył nam na zajęciach już w zeszłym roku szkolnym. Z radością wróciliśmy do pracy z robotem Photon.
We wrześniu uczennica w czasie terapii logopedycznej oraz wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka stawiała pierwsze kroku w nauce kodowania, utrwalała również orientacje w schemacie ciała i przestrzeni, rozwijała spostrzeganie wzrokowe i koordynację wzrokowo - ruchową. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości, utrwaliły nabyte wcześniej umiejętności.
Edukacja ma być przyjemna i skuteczna. Taka właśnie jest w naszej szkole, również dzięki posiadanej nowoczesnej pracowni #LaboratoriumPrzyszłości.
Alicja Sroka
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
w roku szkolnym 2022/2023
W miesiącu czerwcu 2023 r. uczniowie naszej szkoły wykorzystywali sprzęt zakupiony w ramach programu „Labolatoria Przyszłości” na lekcji wychowania fizycznego.
Podczas zajęć uczniowie wykonywali foto relację podczas wykonywania ogólnorozwojowej rozgrzewki. Celem rozgrzewki oprócz przygotowania organizmu do dalszej aktywności fizycznej było kształtowanie szybkości, siły mm ramion, oraz koordynacji wzrokowo ruchowej. Zdjęcia wychwyciły pewne błędy wykonywanych ćwiczeń, które później mogliśmy szczegółowo omówić.
R. Kałużna Boczoń
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
W dniu 06.06.2023r. na zajęciach z psychologiem szkolnym, które odbyły się w ramach zastępstwa, uczniowie z klasy VIII doskonalili swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz rozpoznawania własnych emocji. Podczas zajęć uczniowie planowali drogę, którą należało pokonać za pośrednictwem robota sterując nim w odpowiednim kierunku. Robot - Photon pokonując wyznaczoną trasę miał dotrzeć do poszczególnych kart z emocjami, które znajdowały się na specjalnej macie. Gdy robot osiągnął cel, uczniowie dyskutowali w grupie o danej emocji - uczyli się rozpoznawać odczucia z ciała towarzyszące danemu uczuciu oraz proponowali, w jaki sposób można poradzić sobie z emocjami, które są dla nich trudne. Zabawa z robotem służyła rozwijaniu w uczniach samoświadomości emocji oraz znajdowaniu sposobów radzenia sobie z nimi, a także uczyła współpracy oraz efektywnej komunikacji interpersonalnej.
Zajęcia zostały przeprowadzone przy użyciu robotów Photon zakupionych w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
Honorata Leśniak
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłosci
Uczniowie z klasy III i II na zajęciach świetlicowych doskonalili swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Podczas zajęć jeden uczeń planował drogę, którą należało pokonać za pośrednictwem robota sterując nim w odpowiednim kierunku, używał różnych sygnałów dźwiękowych oraz kolorów. Robot - Photon posłusznie wykonywał polecenia "naszych programistów". Zabawa z robotem rozwijała w uczniach chęć współpracy, kreatywność, uczyła logicznego myślenia i wytrwałości w wykonywaniu wyznaczonych zadań. Zajęcia były okazją do doskonalenia swoich umiejętności interpersonalnych.
Zajęcia zostały przeprowadzone przy użyciu robotów Photon zakupionych w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
p. Danuta Leśniak
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
„Usłyszeć i zobaczyć”
Na jednej z ostatnich lekcji języka niemieckiego (22 maja 2023 r.) uczniowie klasy 8 mogli obejrzeć nagrane przez siebie wypowiedzi na temat „Was hast du heute an?” (Co masz dziś na sobie?). Nagrania powstały na poprzedniej lekcji i były formą sprawdzenia umiejętności posługiwania się językiem niemieckim po zakończeniu tematów związanych z garderobą i wyglądem. Ocenie podlegały wartość merytoryczna wypowiedzi , poprawność językowa, ale również umiejętność zaprezentowania się i swoboda komunikacji. Nagrywaniu wypowiedzi i późniejszemu wspólnemu oglądaniu towarzyszyły duże emocje, przy czym okazało się, że najtrudniejsze jest… przełamanie wstydu przed występem.
Lekcja została przeprowadzona przy użyciu sprzętu (aparat fotograficzny i statyw) zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Danuta Sołtys
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
W maju 2023 r. na zajęciach z języka angielskiego uczniowie klasy piątej utrwalali słownictwo związane z miejscami w mieście. Prowadzili również rozmowę uzyskując i przekazując informacje dotyczące wskazywania drogi i pytania o kierunek. Na dywanie przedstawiającym miasto, rozłożone zostały karty literowe w języku angielskim, następnie uczniowie w parach ćwiczyli konwersacje dotyczące wskazywania drogi. Do tego celu wykorzystali roboty Photon zakupione w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
Podczas zajęć jeden uczeń pytał o drogę jak dojść do upragnionego celu, a drugi uczeń za pośrednictwem robota sterował nim w odpowiednim kierunku, używając również sygnałów dźwiękowych i kolorów. Uczniowie dzięki tym zajęciom mogli poprzez zabawę przekazywać w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych, tworzyć i reagować na wypowiedzi, stosować strategie komunikacyjne oraz doskonalić orientację w terenie.
Maria Duda
W dniu 26 kwietnia 2023 r. w Szkole Podstawowej w Zawadce w klasie czwartej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” odbyła się lekcja religii, której tematem była historia parafii i kościoła parafialnego w Podłopieniu.
Podczas katechezy uczniowie oglądali na tablicy multimedialnej przygotowaną prezentację na temat uroczystości 30. rocznicy konsekracji kościoła Parafialnego w Podłopieniu, która miała miejsce w dniu 16 kwietnia 2023.
Podczas lekcji religii uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o historii lokalnej społeczności oraz rozwijali umiejętności techniczne. W ramach lekcji uczniowie zapoznali się także z instrukcją Aparatu fotograficznego SONY ZV‑1, który został zakupiony dzięki udziałowi szkoły w programie #LaboratoriaPrzyszłości/#LaboratoriaPrzyszlosci. Następnie tym aparatem fotograficznym SONY ZV 1 uczniowie udokumentowali wykorzystanie urządzeń multimedialnych podczas lekcji.
Ks. Wiesław Orwat
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
3 kwietnia 2023 r. na zajęciach z języka angielskiego uczniowie klasy pierwszej powtarzali słownictwo dotyczące części ciała oraz wyszukiwali sylwetki stworków zgodne z podanym opisem. Do tego celu wykorzystali roboty Photon zakupione w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć uczniowie za pośrednictwem robotów wyznaczali im ścieżki do odpowiednich kart wyrazowych oraz sterowali nimi za pomocą sygnałów dźwiękowych.
Zajęcia z użyciem robotów Photon nie tylko uatrakcyjniły zajęcia, ale też pozwoliły uczniom doskonalić orientację przestrzenną.
Idalia Jaroszyńska
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
W marcu 2023 r.uczniowie na zajęciach z pomocy psychologiczno pedagogicznej używali sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Na rewalidacji uczniowie zaczęli swoją przygodę z klockami Lego SPIKE™ Prime, zakupionymi w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie podczas budowania byli bardzo skupieni, aby nie pomylić klocków i wykonywać polecenia nauczyciela. Poprzez zabawę usprawniali i stymulowali motorykę małą. Zabawa dostarczała wrażeń dotykowych oraz poznawanie dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów. Podczas pracy rozwijali umiejętności rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania i programowania.
Również podczas zajęć rewalidacyjnych z pomocą nauczyciela zaprojektowali kostkę emocji którą następnie wydrukowaliśmy w drukarce 3D zakupionej w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modelu 3D. Kostka z emocjami towarzyszy nam podczas każdych zajęć używamy jej między innymi do: podsumowywania zajęć, (dokańczamy zdanie: Czułem/czułam tą emocję gdy), rozwiązywanie konfliktów i budowania relacji (Czuje się tak, gdy…,), rozmowa o emocjach (Taką emocję wywołuje u mnie…).
Na zajęciach logopedycznych, oraz wczesnego wspomagania dzieci poznały Robota Photon zakupionego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Od pierwszych chwil zajęciom towarzyszyło wiele emocji. Robot wzbudził u dzieci ogromne zainteresowanie i sympatię, gdyż swoim wyglądem przypomina pieska. Zadanie polegało na napisaniu programu który powodował że robot wykonywał określoną czynność w tym przypadku zmieniał kolor oczu, czułek na zielone oraz wydał dźwięk: “ kota”. Zadaniem było również pokierowanie robotem do kart np. z odpowiednią głoska czy czynnością.
Widząc zaangażowanie uczniów wiem, ze jeszcze wiele przygód edukacyjnych jest przed nami.
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1590/790/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci-marzec.html
Alicja Sroka
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
16 marca 2023 r. podczas zajęć matematycznych w klasie trzeciej uczniowie mieli możliwość w formie zabawy utrwalić znajomość tabliczki mnożenia oraz sprawdzić stopień jej opanowania. Z zaangażowaniem uczestniczyli w wyścigu matematycznym wykorzystując do tego celu roboty Photon. Zadaniem trzecioklasistów było pokierowanie robota do karty z właściwymi iloczynami.
Ta niecodzienna i przyjemna forma nauki bardzo się wszystkim spodobała i zachęciła do dalszych ćwiczeń w liczeniu.
Dorota Staniszewska
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1590/782/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci-marzec.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
28 lutego 2023 r. na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy ósmej podsumowali omawianie lektury „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza w nietypowy sposób. Ich zadanie polegało na wcieleniu się w agentów biura turystycznego i przygotowaniu oferty wycieczki do mickiewiczowskiego Soplicowa.
Na lekcjach poprzedzających prezentację oferty uczniowie mieli za zadanie przygotować
w grupach folder dotyczący fikcyjnej miejscowości, gdzie rozgrywa się akcja Pana Tadeusza ze wskazaniem najważniejszych miejsc i atrakcji, które warto zobaczyć m.in.:zamku magnackiego rodu Horeszków, dworku szlacheckiego Sopliców czy karczmy Żyda Jankiela,
a także zaprezentowaniu walorów krajobrazowych okolicy oraz tradycji i obyczajów szlacheckich.
Do prezentacji oferty biura turystycznego uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny z funkcją kamery wraz ze statywem, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych ósmoklasistów.
Dorota Wilk
https://drive.google.com/file/d/18BCaEyaZA8ux-CiB3xRPQJ8Z9aapcg4e/view?usp=share_li;
Zdjęcia
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1590/775/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci-marzec.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości Laboratoria Przyszłości
Uczniowie klasy ósmej na lekcjach informatyki w miesiącu lutym 2023 r. kolejny raz korzystali z drukarki 3D.
Drukarka 3D została zakupiona w ramach programu Laboratoria przyszłości. Uczniowie wyszukali w Internecie projekty przedmiotów do druku, a następnie w włączali je do druku. Efektem ich pracy były kostki do gry z pierwiastkami chemicznymi, zegar słoneczny, spychacz oraz uchwyt pisaka służący do zabawy Photonem.
Krzysztof Wilk
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości Laboratoria Przyszłości
Styczeń 2023 r. na lekcjach geografii upłynął pod znakiem przyszłości.
W ramach programu "Laboratoria Przyszłości" realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki otrzymaliśmy drukarkę 3D Skrinter do Pracowni Druku 3D SkriLab. Uczniowie klasy ósmej w ramach lekcji geografii i utrwalania wiadomości o Afryce postanowili wydrukować puzzle, które stanowią państwa Afryki. Z pomocą specjalnego oprogramowania uczniowie wczytali plik do drukarki i rozpoczął się żmudny i wymagający cierpliwości proces wydruku.
Na kolejnej lekcji postanowiliśmy zająć się elementami programowania wykorzystaliśmy do tego klocki LEGO Education SPIKE Prime. Zadaniem uczniów było zbudowanie robota, który wykonuje ruchy w rytm muzyki, ale był to tylko pretekst do dyskusji na temat wykonywania ćwiczeń fizycznych, powtórzenie wiadomości na temat problemu głodu, niedożywienia i ich skutków w Afryce, a także efektywne wykorzystywanie różnych danych: czasu, prędkości oraz stopni obrotów w praktyce.
Agata Zimirska
#LaboratoriaPrzyszłosci #LaboratoriaPrzyszlosci
W styczniu 2023 r. na lekcjach języka angielskiego uczniowie klasy ósmej utrwalali słownictwo z zakresów tematycznych Edukacja i Praca. Swoje umiejętności doskonalili w praktyce, rozwijając sprawność mówienia w języku angielskim.
Do przygotowania filmików z odpowiedziami na pytania, uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny z funkcją kamery wraz ze statywem, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zachęcamy do obejrzenia efektów pracy naszych ósmoklasistów w postaci filmu.
Link do filmu:
Aneta Bugańska
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
W grudniu 2022 r. uczniowie klasy VI w ramach wychowania fizycznego wzięli udział w pierwszej lekcji w tym roku szkolnym na śniegu. Chłopcy i dziewczęta chętnie zabrali sanki i udali się na pobliską górkę. Śniegu napadało bardzo dużo i był mrozik, ale to była wymarzona pogoda do szaleństw na zewnątrz. Młodzież chętnie zjeżdżała na sankach z górki pojedynczo, a także zainicjowali zrobienie kuligu z posiadanego sprzętu szkolnego, pamiętając przy tym o bezpiecznej zabawie. Relacja z tego dnia została zarejestrowana za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie planują już kolejne zajęcia na śniegu!!!
Beata Piętoń
Szkolne obchody Światowego Dnia Pluszowego Misia
Kolejny już raz uczniowie naszej szkoły z klas I – III oraz oddziału przedszkolnego świętowali Światowy Dzień Pluszowego Misia. To wydarzenie na trwale wpisało się w kalendarz imprez szkolnych organizowanych przez bibliotekę szkolną. 24 listopada 2022 r,. dzieci zebrały się w sali gimnastycznej, by posłuchać bajek o misiach czytanych przez uczniów z klasy VI: Magdalenę Kordeczka i Marcina Dudzika. Następnie wszyscy uczniowie brali bawili się w rytm melodii „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Atrakcją dla dzieci była także foto budka przygotowana specjalnie na tę okazję. Dzieci w ramach obchodów wykonywały także prace plastyczne, zadania o tematyce misiowej oraz rysunek misia z wykorzystaniem Photona. Starsi uczniowie w tym dniu mieli możliwość przyniesienia do szkoły pluszowego misia, który wprowadził ulgę w postaci zwolnienia z odpowiedzi na wszystkich lekcjach.
W akcji wykorzystano także sprzęt - aparat zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W rolę fotografa wcieliła się Emilka Staniszewska.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Misiowe książki w naszej bibliotece
- A.A. Milne ,,Kubuś Puchatek”
- Czesław Janczarski ,,Wiosna Misia Uszatka”
- Czesław Janczarski ,,Lato Misia Uszatka”
- Michael Bond ,,Paddington zdaje egzamin”
- Wiesław Drabik ,, Uciekł Miś”
- Janusz Przymanowski ,,Kanonier Wojciech”
- Arkadiusz Maćwak ,,Miś Marcyś”
- Jamie Simons ,,Kubuś i Przyjaciele”
Renata Ślimak-Frys
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1406/7104/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy VI uczestniczyli w kole biologicznym z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zapoznali się z budową i działaniem wirtualnego laboratorium Empiriusz oraz nowoczesnym aparatem fotograficznym. Na lekcji mieliśmy możliwość sprawdzenia obecności skrobi przy użyciu jodyny. W kontakcie ze skrobią roztwór jodyny zmienia barwę z brązowej na granatową. W doświadczeniu wykorzystaliśmy produkty: chleb, ziemniak, jabłko, kasza i makaron. Następnie to samo doświadczenie przeprowadziliśmy z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium Empiriusz. Dzięki profesjonalnym goglom VR wraz z kontrolerami mogliśmy wejść w wirtualną rzeczywistość (VR), która daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata.
Całość nagraliśmy, teraz czeka nas montaż :)
Izabela Franczak
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1406/7057/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy II uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zapoznali się z budową, programowaniem i zastosowaniem robotów Photon oraz nowoczesnym aparatem fotograficznym. Dzieci na lekcji miały możliwość poznania gatunków drzew liściastych poprzez rysowanie liści robotem. Największa przyjemność nastąpiła wtedy, kiedy dzieci mogły zatańczyć razem z robotem Photon.
Zawód fotografa od dziś nie jest nam obcy. Uczniowie wraz z opiekunami wybrali się na jesienny spacer do lasu, gdzie udało się sfotografować piękno i różnorodność przyrody. Czekamy na kolejne spotkanie z robotyką.
Katarzyna Nowak
Dodawanie w zakresie 10 z wykorzystaniem Photona.
Dzieci z oddziału przedszkolnego podczas realizacji tematu zajęć „Liczymy warzywa” poznały Photona i jego możliwości.
Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia, ułatwia poznawanie podstaw programowania.
Nauczyciel wytłumaczył dzieciom w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Przedszkolaki, jako wstęp do programowania, uczyły się poruszać Photonem.
Na macie edukacyjnej robota Photona rozłożone zostały karty z cyframi 1-10, a zadaniem dzieci było wskazać prawidłowy wynik ułożonego przez nauczyciela działania i zaprogramować robota tak, aby najechał na pole z prawidłową cyfrą dającą wynik danego działania.
Następnie na macie edukacyjnej robota Photona rozłożone zostały plansze z obrazkami warzyw, nauczyciel czytał zagadki a zadaniem dzieci było je rozwiązać i zaprogramować robota tak, aby najechał na planszę z prawidłową odpowiedzią.
Robot Photon został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Wszyscy świetnie się bawili ucząc nowych rzeczy.
Paulina Matras
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy III na zajęciach dodatkowych zaprzyjaźnili się z robotami Photon, dzięki nim będą mogli poznać zagadnienia związane z programowaniem oraz robotyką. Klasa III rozpoczęła budowanie robotów z klocków LEGO education Spike Prime. Pierwszym robotem, którego wspólnie dzieci zbudowały jest „Tancerz breakdance”. Dzieciom podczas pracy towarzyszył uśmiech i zadowolenie.
Roboty Photon oraz klocki LEGO education Spike Prime zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Karolina Madoń