Realizowane zajęcia z wykorzystaniem wyposażenia
Treść
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
16 marca podczas zajęć matematycznych w klasie trzeciej uczniowie mieli możliwość w formie zabawy utrwalić znajomość tabliczki mnożenia oraz sprawdzić stopień jej opanowania. Z zaangażowaniem uczestniczyli w wyścigu matematycznym wykorzystując do tego celu roboty Photon. Zadaniem trzecioklasistów było pokierowanie robota do karty z właściwymi iloczynami.
Ta niecodzienna i przyjemna forma nauki bardzo się wszystkim spodobała i zachęciła do dalszych ćwiczeń w liczeniu.
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1590/782/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci-marzec.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
28 lutego na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy ósmej podsumowali omawianie lektury „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza w nietypowy sposób. Ich zadanie polegało na wcieleniu się w agentów biura turystycznego i przygotowaniu oferty wycieczki do mickiewiczowskiego Soplicowa.
Na lekcjach poprzedzających prezentację oferty uczniowie mieli za zadanie przygotować
w grupach folder dotyczący fikcyjnej miejscowości, gdzie rozgrywa się akcja Pana Tadeusza ze wskazaniem najważniejszych miejsc i atrakcji, które warto zobaczyć m.in.:zamku magnackiego rodu Horeszków, dworku szlacheckiego Sopliców czy karczmy Żyda Jankiela,
a także zaprezentowaniu walorów krajobrazowych okolicy oraz tradycji i obyczajów szlacheckich.
Do prezentacji oferty biura turystycznego uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny z funkcją kamery wraz ze statywem, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych ósmoklasistów.
Dorota Wilk
https://drive.google.com/file/d/18BCaEyaZA8ux-CiB3xRPQJ8Z9aapcg4e/view?usp=share_li;
Zdjęcia
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1590/775/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci-marzec.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości Laboratoria Przyszłości
Uczniowie klasy ósmej na lekcjach informatyki w miesiącu lutym kolejny raz korzystali z drukarki 3D.
Drukarka 3D została zakupiona w ramach programu Laboratoria przyszłości. Uczniowie wyszukali w Internecie projekty przedmiotów do druku, a następnie w włączali je do druku. Efektem ich pracy były kostki do gry z pierwiastkami chemicznymi, zegar słoneczny, spychacz oraz uchwyt pisaka służący do zabawy Photonem.
Krzysztof Wilk
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości Laboratoria Przyszłości
Styczeń na lekcjach geografii upłynął pod znakiem przyszłości.
W ramach programu "Laboratoria Przyszłości" realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki otrzymaliśmy drukarkę 3D Skrinter do Pracowni Druku 3D SkriLab. Uczniowie klasy ósmej w ramach lekcji geografii i utrwalania wiadomości o Afryce postanowili wydrukować puzzle, które stanowią państwa Afryki. Z pomocą specjalnego oprogramowania uczniowie wczytali plik do drukarki i rozpoczął się żmudny i wymagający cierpliwości proces wydruku.
Na kolejnej lekcji postanowiliśmy zająć się elementami programowania wykorzystaliśmy do tego klocki LEGO Education SPIKE Prime. Zadaniem uczniów było zbudowanie robota, który wykonuje ruchy w rytm muzyki, ale był to tylko pretekst do dyskusji na temat wykonywania ćwiczeń fizycznych, powtórzenie wiadomości na temat problemu głodu, niedożywienia i ich skutków w Afryce, a także efektywne wykorzystywanie różnych danych: czasu, prędkości oraz stopni obrotów w praktyce.
Agata Zimirska
#LaboratoriaPrzyszłosci #LaboratoriaPrzyszlosci
W styczniu na lekcjach języka angielskiego uczniowie klasy ósmej utrwalali słownictwo z zakresów tematycznych Edukacja i Praca. Swoje umiejętności doskonalili w praktyce, rozwijając sprawność mówienia w języku angielskim.
Do przygotowania filmików z odpowiedziami na pytania, uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny z funkcją kamery wraz ze statywem, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zachęcamy do obejrzenia efektów pracy naszych ósmoklasistów w postaci filmu.
Link do filmu:
Aneta Bugańska
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy VI w ramach wychowania fizycznego wzięli udział w pierwszej lekcji w tym roku szkolnym na śniegu. Chłopcy i dziewczęta chętnie zabrali sanki i udali się na pobliską górkę. Śniegu napadało bardzo dużo i był mrozik, ale to była wymarzona pogoda do szaleństw na zewnątrz. Młodzież chętnie zjeżdżała na sankach z górki pojedynczo, a także zainicjowali zrobienie kuligu z posiadanego sprzętu szkolnego, pamiętając przy tym o bezpiecznej zabawie. Relacja z tego dnia została zarejestrowana za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie planują już kolejne zajęcia na śniegu!!!
Beata Piętoń
Szkolne obchody Światowego Dnia Pluszowego Misia
Kolejny już raz uczniowie naszej szkoły z klas I – III oraz oddziału przedszkolnego świętowali Światowy Dzień Pluszowego Misia. To wydarzenie na trwale wpisało się w kalendarz imprez szkolnych organizowanych przez bibliotekę szkolną. 24 listopada dzieci zebrały się w sali gimnastycznej, by posłuchać bajek o misiach czytanych przez uczniów z klasy VI: Magdalenę Kordeczka i Marcina Dudzika. Następnie wszyscy uczniowie brali bawili się w rytm melodii „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Atrakcją dla dzieci była także foto budka przygotowana specjalnie na tę okazję. Dzieci w ramach obchodów wykonywały także prace plastyczne, zadania o tematyce misiowej oraz rysunek misia z wykorzystaniem Photona. Starsi uczniowie w tym dniu mieli możliwość przyniesienia do szkoły pluszowego misia, który wprowadził ulgę w postaci zwolnienia z odpowiedzi na wszystkich lekcjach.
W akcji wykorzystano także sprzęt - aparat zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W rolę fotografa wcieliła się Emilka Staniszewska.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Misiowe książki w naszej bibliotece
- A.A. Milne ,,Kubuś Puchatek”
- Czesław Janczarski ,,Wiosna Misia Uszatka”
- Czesław Janczarski ,,Lato Misia Uszatka”
- Michael Bond ,,Paddington zdaje egzamin”
- Wiesław Drabik ,, Uciekł Miś”
- Janusz Przymanowski ,,Kanonier Wojciech”
- Arkadiusz Maćwak ,,Miś Marcyś”
- Jamie Simons ,,Kubuś i Przyjaciele”
Renata Ślimak-Frys
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1406/7104/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy VI uczestniczyli w kole biologicznym z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zapoznali się z budową i działaniem wirtualnego laboratorium Empiriusz oraz nowoczesnym aparatem fotograficznym. Na lekcji mieliśmy możliwość sprawdzenia obecności skrobi przy użyciu jodyny. W kontakcie ze skrobią roztwór jodyny zmienia barwę z brązowej na granatową. W doświadczeniu wykorzystaliśmy produkty: chleb, ziemniak, jabłko, kasza i makaron. Następnie to samo doświadczenie przeprowadziliśmy z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium Empiriusz. Dzięki profesjonalnym goglom VR wraz z kontrolerami mogliśmy wejść w wirtualną rzeczywistość (VR), która daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata.
Całość nagraliśmy, teraz czeka nas montaż :)
Izabela Franczak
https://spzawadka.tymbark.pl/pl/1406/7057/-laboratoriaprzyszlosci-laboratoriaprzyszlosci.html
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy II uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zapoznali się z budową, programowaniem i zastosowaniem robotów Photon oraz nowoczesnym aparatem fotograficznym. Dzieci na lekcji miały możliwość poznania gatunków drzew liściastych poprzez rysowanie liści robotem. Największa przyjemność nastąpiła wtedy, kiedy dzieci mogły zatańczyć razem z robotem Photon.
Zawód fotografa od dziś nie jest nam obcy. Uczniowie wraz z opiekunami wybrali się na jesienny spacer do lasu, gdzie udało się sfotografować piękno i różnorodność przyrody. Czekamy na kolejne spotkanie z robotyką.
Katarzyna Nowak
Dodawanie w zakresie 10 z wykorzystaniem Photona.
Dzieci z oddziału przedszkolnego podczas realizacji tematu zajęć „Liczymy warzywa” poznały Photona i jego możliwości.
Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Pomaga im rozwijać kreatywność, zdolność logicznego myślenia, ułatwia poznawanie podstaw programowania.
Nauczyciel wytłumaczył dzieciom w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Przedszkolaki, jako wstęp do programowania, uczyły się poruszać Photonem.
Na macie edukacyjnej robota Photona rozłożone zostały karty z cyframi 1-10, a zadaniem dzieci było wskazać prawidłowy wynik ułożonego przez nauczyciela działania i zaprogramować robota tak, aby najechał na pole z prawidłową cyfrą dającą wynik danego działania.
Następnie na macie edukacyjnej robota Photona rozłożone zostały plansze z obrazkami warzyw, nauczyciel czytał zagadki a zadaniem dzieci było je rozwiązać i zaprogramować robota tak, aby najechał na planszę z prawidłową odpowiedzią.
Robot Photon został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Wszyscy świetnie się bawili ucząc nowych rzeczy.
Paulina Matras
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Uczniowie klasy III na zajęciach dodatkowych zaprzyjaźnili się z robotami Photon, dzięki nim będą mogli poznać zagadnienia związane z programowaniem oraz robotyką. Klasa III rozpoczęła budowanie robotów z klocków LEGO education Spike Prime. Pierwszym robotem, którego wspólnie dzieci zbudowały jest „Tancerz breakdance”. Dzieciom podczas pracy towarzyszył uśmiech i zadowolenie.
Roboty Photon oraz klocki LEGO education Spike Prime zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Karolina Madoń