Lekcja geografii
Treść
Na lekcji geografii uczniowie klasy siódmej poznawali gleby występujące na terenie Polski. Zajęcia rozpoczęły się od omówienia czynników glebotwórczych oraz budowy i podstawowych profili gleb charakterystycznych dla naszego kraju.
W części praktycznej uczniowie przystąpili do tworzenia modeli profili glebowych- zarówno jadalnych, jak i niejadalnych. Do wykonania jadalnych gleb wykorzystano różnorodne produkty spożywcze, takie jak: pokruszone herbatniki, ciasteczka, płatki, czekolada czy żelki, które imitowały charakterystyczną roślinność i warstwy gleby.
Z kolei w modelach niejadalnych użyto materiałów takich jak mąka, kawa, piasek, kamyczki czy ziemia, które doskonale oddawały wygląd i strukturę rzeczywistych profili glebowych.
Kolejnym etapem pracy było opisanie poszczególnych poziomów w przygotowanych modelach oraz wyjaśnienie, jakie procesy doprowadziły do ich powstania.
A.Zimirska